ett lyft? ja tack...

Jag satt hemma hos min flickvän här om dagen och såg att de hade fått hem senaste nummer av innebandymagazinet. Jag började att bläddra i den men det blev en mycket snabbare affär än jag hade trott. Plötsligen förstod jag att jag hade nått sista sidan, och började på en gång att frenetiskt bläddra tillbaks för att leta efter intressanta artiklar eller intervjun. "Äsch, bara om damlandslaget", slängde jag ur mig. Simon, min flickväns äldsta lillebror, samstämde på en gång. Jag kollade över reklamerna en sista gång innan jag la den ifrån mig och gick upp...


Nu kommer vi till saken; varför denna reaktion och besvikelse? Det var en hel del om herrlaget i förra nummer men det blev inga klagor på det...
Idag när jag satt och kolla på UIBF's hemsida kom upplysningen till mig: Vi saknar ett elitlag på damsidan i Uppland! Vi har tre lag i D1, men inget i elitserien. Och det märks! Nu hoppas jag verkligen att min vän Jonas Ohlson och Co kommer ändra på saken genom att ta FBC Uppsala upp i översta divisionen. Vi behöver verkligen det! Det skulle lyfta hela innebandyupplands dam-och flicksida till en ny dimesion av målsättningar och möjligheter. Det skulle även uppmuntra andra föreningar att ta klivet in i D1 och våga satsa pengar och energi på att höja ribban för Upplands damer! Vi skulle kunna behöva flera lag, och även fler föreningar som satsar på tjejerna, så med tid och stunder skulle man göra två D5 och en D4 för att ytterligare höja kvaliten på den upplänska daminnebandyn. Jag är med!


I våren förening är vi just nu i ett skede där vi tar tag i utvecklingen och satsar på damsektionen. Det kräver hårt arbete, engagemang och överlåtelse, men det är vi vana vid :)
Vi hoppas att om några år så är det vi som är ett upplänskt topplag på damsidan liksom på herrsidan. Jag tror att flera föreningar borde våga satsa på sin damsektion, att flera ledare borde vara intresserade av daminnebandy, och att flera unga spelare borde våga satsa på innebandyn på samma sätt som killarna gör. Om dessa tre saker börjar växa fram, tror jag att Upplands damer går en lysande framtid i möte. Glöm inte att vi har talangerna! Vi vann ju SM-guld för distrikslag!

 



För tjejerna / crazy m

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback