Helg igen

Senaste veckan har gått som en raket, och nu är det helg igen. Och helg, det betyder innebandy!
Blir mycket LOIF nu men det är ju inga hemma matcher för varken Storvretas herrar, Sirius herrar eller FBC Uppsala damer.
Ej heller någon intressant match i F14.
Matcherna som kommer övervakas är följande:

Livets Ords IF - FBC Uppsala (DM)

FBC Uppsalas a-lag ligger tvåa i H1 och LOIF ligger etta i H3, med andra ord så skiljer det ju igentligen femton bollar mellan dessa två lag, men riktigt så kommer det nog inte bli. FBC har ingen press, och kommer därför inte ta matchen på lika stort allvar som LOIF. Livets Ord slår underifrån, och har spelare med kvalite och talang nog för att spela på H1-nivå förr eller senare. Kommer bli en tuff match med hårt fysiskt spel, och snabba kontringar från båda lagen. Hannes Huusko verkar vass om dagen...
Mitt tips; 3-10


Livets Ords IF - Storvreta IBK (DJ17)

Spännande match med två lag som var relativt jämnlika innan serien starta i en träningsmatch. Tror dock att Storvreta kan få svårigheter då LOIF's målvakt Evelina Rönn presterat bra sista två veckorna...
Mitt tips; 4-4


Livets Ords IF - Enköpings IBK (P15A)

Livets Ords killar är obesegrade i serien och gjort riktigt bra ifrån sig i HJ19. Blir en seger med god marginal, trots fysiskt spel och farliga Enköping-kontringar. Både Samuelsson och Thorängen är i strålande form och kapten Ahlin tillbaka ordentligt efter lite sjukdom senaste månaden.
Mitt tips; 8-3



Livets Ords IF - IK Sirius IBK (P14A)
Serieettan mot serietrean. Blir tuff match, med aggressiva Sirius som pressar högt i plan och spelar offensiv anfallsspel. Säger som man så ofta säger i fotbollen, matchen kommer avgöras på mitten. Klarar LOIF att stoppa Sirius vid mittplan kommer Sirius bli avväpnade, men om Sirius klarar neutralisera unga Baeckman jr. så blir kommer Livets Ord få det svårt. Wigfeldts "dag på jobbet" kommer bli avgörande!
Mitt tips; 6-3



Blir en strålande helg, känner jag på mig!

Ses i Allianshallen! / Crazy m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback