reload me, o' friday

det är nu man taggar till
planerar helgens händelser i detalj
söndagens match, de väl utvalda sista orden
pepptalken med målvakten
vilka matcher att se i övrigt
hur man kan tima så man kommer till andra period och slipper betala inträde


Jo, helgen ÄR bestående av innebandy
Det är ett faktum och går inte att komma ifrån
Matcher som kommer beskådas är;

Lördag:

LOIF - Enköpings IBK (F12)
Spännande match som enligt prognosen borde sluta med hemmaseger då borta laget har fem straka förluster. L
Livets Ord har efter tre förluster vänd kurvan och en vinst plus oavgjord mot serieledaren väger tungt.
Mitt tips; 6-3

LOIF - Loke IBK  (H3)
Borde vara en enkel match för LOIF, men kan ju bjuda på problem ifall högmodet tar över och man underskattar Loke.
Mitt tips; 9-2

Hagunda IF - IK Sirius IBK (F14)
Spännande match då Hagunda har haft det svårt med tre poäng senaste fyra matcher och Sirius endast har sex.
Dessa lag är igentligen båda topplag, men Sirius haft lite mer marginaler på sin sida...
Mitt tips; 3-3

Söndag:

Alunda - LOIF IBF (F14)
Mina tjejer. Blir en tuff och hård match med förmodligen relativt få mål. Men vi har tränat hårdast och är totalt fokuserade på att ta hem vinsten. Nu ska jag upp till bevis!
Mitt tips; 1-4

LOIF - Gottsunda IBF 2 (HJ19)
En alltid lika het match mellan två lag som verkligen inte gillar varandra. Gottsunda med sitt fysiska spel, och livsfarliga frislags-varianter, Livets Ord med sina snabba kontringar och sitt tekniska spel. Det här blir en spännande match och utfallet beror ju helt på vad för lag Gottsunda ställer upp med eftersom de har två HJ19 lag, men jag tror att efter 5-5 borta för LOIF mot Gottsunda 1 så kommer det nog bli hemmaseger
Mitt tips; 7-5

Allianshallen, mitt andra hem... Var någon som föreslog att jag borde ta med ett liggunderlag och sova över där för att spara tid :P

Kommer även att döma en D4V match mellan Frötuna IBF och Uppsala Teknologer. Bottenmatch med två lag på noll poäng. Blir ju kul att se vem som drar det längsta strået. Perfekt sådär tio i nio söndag kväll... ehh.. not?

Peace out / Crazy m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback