ROLLERCOASTER

Gosh, ibland tror jag att jag vill bli olycklig, att jag söker mig till misserablitet.. Fattar inte vad som är problemet, när Bibeln ligger 30cm undan mig. GRAB AND READ, MAN!!! Hur kan jag tro att jag kan va "övermänsklig" och styra alla känslor, alla tankar, alla handlingar??? Visst, jag kan generellt sätt sätta kursen, göra rätt beslut utifrån mitt perspektiv, men jag kan inte klara alla stormar själv, jag har inte all visdom och kunnskap i världen helt automatiskt...

Kunskap och visdom måste sökas, köpas av tid, betalas med blod... Stormen kan bara stillas av stormarnas herre, killen med makt över himmel och jord, my man Jesus.... Känslor, intuition, förnuft. Dessa tre styr oss och man kan säga de är benämningen på det som vi använder när vi ska göra val/beslut. Känslorna är det värsta, för de går upp och ner som en JoJo... Intuitionen är hyfsad, men endå inte stabil. Förnuftet är realismen, och kan ibland döda drömmar, stå i vägen för succsess. Balansen mellan dessa är i princip omöjlig att uppnå, men jag vill i alla fall att känslorna inte ska få förstöra för mig, för det har de gjort förr...

Gårdagen avslutades med en konstig blandning av känslor... Du vet, som en klump i halsen typ. Men tack vare lite B&B så är läget nu rätt så stabilt igen... Nästa gång ska jag va ännu snabbare till mitt gömställe...!



Love/m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback