livets gåta

livet är en gåta
ett stort mysterium
vi har ingen aning

hur mitt liv ser ut om 10 år?
inte en aning igentligen
för det jag vill idag vill jag kanske inte imorn
det jag drömt om senaste veckan
kanske aldrig kommer hända

så vad kan vi våga hoppas på
utan att risikera för mycket besvikelse
jag tror att jag vet hur jag ska leva imorn
men jag vet inte hur morgondagen blir
så hur kan jag då veta någonting?

det handlar om en passa blandning
stabilitet och spänning
lugn och galenskap
allt annat blir i längden tråkigt eller drygt

våga jobba för balansen!


with love/m

Kommentarer
Postat av: Jonatan

våga jobba för balansen!







våga jobba för drömmen!

Postat av: Maria Vethe

ISLAMISTISKA MÅL FÅR INTE FULLBORDAS



Den 10 september 2004 talar Ibrahim Mudayris i en nyhetssänding på PA TV, som sänds i bl.a Palestina, om att muslimerna skall bekämpa judarna och att muslimerna skall döda judarna. Ibrahim säger i nyhetssändingen att eftersom det inte finns någon som älskar judarna på hela jordens yta och eftersom allt och alla hatar dom, så skall judarna dödas av muslimerna därför att judarna förstör allt (se film: http://www.youtube.com/watch?v=jY-erbdrGZ0&feature=PlayList&p=9212A6744698A407&index=0&playnext=1 ).



Nu kanske du tänker att det var länge sen han sade detta, året var trots allt 2004. Men då kan jag berätta för dig att den 30 mars 2007 på Palestinian Television hölls av Hamas talsman Dr. Ismail Radwan exakt samma tal (de film: http://www.youtube.com/watch?v=jY-erbdrGZ0&feature=PlayList&p=9212A6744698A407&index=0&playnext=1)



Det påstås även att Israel arbetar aktivt med att sprida AIDS och narkotika (se film: http://www.youtube.com/watch?v=y9v7Z0qUVgc&feature=PlayList&p=9212A6744698A407&index=13 )







Och så sent som 18 april 2008 på Al-Aqsa TV hölls av Hamas en nyhetssänding som handlar om att det var judarna som planla Holocaust för att döda sina egna handikappade och det påstås även i sändingen att judarna är satanister. Hamas säger att judarna anklagar nazisterna för detta så att judarna skall framstå som förföljda och att David Ben-Gurion ( Israels premiärminister 1948-53 och 1955-63.) stod bakom hela detta påhitt (Se film: pzYpTKEE&feature=PlayList&p=9212A6744698A407&index=22" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=hPpzYpTKEE&feature=PlayList&p=9212A6744698A407&index=22 ).







Sen kanske du ifrågasätter om filmen jag publicerat här är trovärdig. Jag gissar dock att du med förmåga att förstå att på grund av det faktum att filmerna innehåller ljud som stämmer överrens med hur talarens läppar rör sig och på grund av det faktum att det är lagt till en översättning som ju måste stämma (annars skulle filmen blivit avslöjad av någon som kan de båda språken), så förstår du säkert att det inte kan ifrågasättas. Tror du mig ändå inte? Kika på filmerna, då återstår nämligen bara att tro dina egna ögon och öron.



2009-01-12 @ 20:19:21
URL: http://mariavethe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback