första matchdag

Då hade vi kommit igenom.
Första matchen för året började ganska rostigt, men tog sig upp rejält.
0-0 i första men hade ändå några chanser. Walter var stabil, riktigt stabil.
Jag hade kanske periodens läge, men halv-volleyn med högern kunde precis räddas av målvakten.
-
I andra är vi mycket vassare och 1-0 kommer förtjänad efter ett massivt tryck. Valberg lägger en perfekt frispark som jag enkelt sätter bakom målisen efter att ha löpt från min markering. 2-0 Viktor F på retur från hörna. Bollen får en touch och ändrar riktning. 3-0 Mattias H med nick på retur. Dagens finaste spelmål kom också sist; Mattias H får bollen på kanten, spelar vägg med mig, och kommer långt förbi sin markering, och kan spela in bollen där jag finns, men jag släpper bollen då den kommer precis bakom mig, och där är Matthias K och sätter sitt första mål för dagen, mycket välförtjänt. Vi skulle nog fått både 5 och 6-0 men både jag och Mattihas bränner 2-3 läger var som lätt kunde blivit mål. De får ett billigt mål i slutet, men försvaret var annars bra i andra. Märks att vi behövde denna matchen för att hitta varan.
-
Vi gick från att spela 4-3-2-1 i första, till 4-4-2 i andra vilket passade oss mycket bättre...
-
Kom hem vid tio, och däckade direkt efter mat och dusch. Var heeeelt slut och sov tills nu. Mina ben ser ut som om de varit igenom 1:a vkr... Men en skön smärta. Vinstens smärta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback