empiriskt återblick

Det var precis där det hela börja. För femton år sedan. På just den grusplanen. Just i Storvreta. Där skapades en vinnarskalle utan utrymme för förlust.

Jag åkte förbi denna lilla fotbollsplan idag och fick direkt flashback till den första riktiga matchen jag spelade i mitt liv. Det var liksom inte på lek, hemma i trädgården eller bakom dungan i skolan, utan detta var PÅ RIKTIGT! Liv och död för min del. Och jag var forward, eller kedja som vi kallade det på den tiden (mera en center med fri roll).
Och jag gjorde mitt allra första mål.

Jag kommer inte helt ihåg allt, för det gick så snabbt, men ena ögonblicket kom bollen från Nicklas, för att en sekund efter ligga i nätet och jag förstod på en gång att detta var något jag älskade göra. Sport brännde fast sig hos mig i denna sekund, och jag var aldrig den samma efter.

Till historien hör det, att jag sprang raka vägen till min mama, och hoppa upp i hennes famn och skrek som galen. Folk undrade nog vad som hade farit i mig. Men hade de sätt mig idag, hade de förstått.
Jag ÄLSKAR att vinna...

/Love M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback