en mörk dag..

Inte finns det ljus på himlen
Det sista hoppet sugs ut
Glädjen har gått å hängt sig
Och det stinker ruttet

Sport är så gripande orättvis fast samtidigt rättvis
Den som gör flest mål vinner
Den som tränar mest blir bäst
Den som vinner, vinner
Och nu börjar det bli ett tag sen

Hur mycket mer jag pallar? Tjejer som sätter innebandyn ungefär mellan golvet och skohyllan?
Fina förklaringar hör jag ofta. Börjar bli van vid det nu. En knapp handfull trogna. Men det räcker inte.
Går så sjukt många fula ord genom mitt huvude en sådan dag som idag. Så många svordommar som hålls inne. Idag är jag inte så helgad. Men jag håller tyst. Jag släpper inte ut en enda groda. Inte ska jag säga nåt dumt eller fult.
Under ytan av självkontroll så skriker och brölar ett oväder som skulle skrämma skiten av den mest erfarna kapten.

Det går över. Tyvärr. Sakta men säkert så bryts jag ner. Som en pilspets filas jag, tills jag slutligen tappat min udd.
Är vi här nu, min vän? Ser vi slutet på vägen nu?
Jag vet inte. Jag vet verkligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback