Julaftons morgon

"Take my hand! Don't you let go! Don't let go! Reach!" - Samwise Gamgee

Vi behöver alla en Sam ibland. En hjälpare som aldrig ger upp, inte ens när man har misslyckats och håller på att falla i ett fruktansvärt öde.
Sam påminner mig mycket om Anden. En hjälpare sänt från ovan som hjälper oss, stödjer oss och alltid är oss trogen.
Men även som Sam, är Anden känslig. Vi kan ibland, som Frodo sa till Sam, säga till Anden; "nej, nu får du gå bort". Ibland gör vi det medvetet, ibland omedvetet.

Nu är det Julaftons morgon. Jag sitter och tänker på hur lycklig jag är, hur välsignad jag är.
Jag har trevliga arbetskompisar, goda vänner, ett skönt gjeng tjejer jag tränar, en underbar flickvän, och en förlåtande Gud som älskar oss över allt, så han sände sin son till jorden för att frälsa oss.

"Idag är en frälsare född, i Davids stad Betlehem"

Tack Caroline för allt du betyder för mig!
Tack Gud för allt du har gjort för mig!

God Jul, kära vänner! God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback