visdom om kärlek

Kärlek är ett ord som från tid till annan dyker upp här på min blogg.
I mina yngre dagar, hade jag en del tankar kring kärlek, vissa saker står jag fortfarande för, andra blev skrivna i ungdomens frustration och besvikelse.
Det finns vissa sanningar jag dök på, vilket inte kan förnekas eller får förnekas.
Följande ord är ett citat jag själv skrivit, och ord som kommer följa mig resten av mitt liv:
-
Kärlek är inte ord
Kärlek är inte känslor
Kärlek är att offra sig
Kärlek är en livsstil
-
Äkta kärlek är evig.
Den kommer ifrån Gud, men vi människor kan lära den att känna.
Kärlek kommer från insidan och ut, men många tror den kommer utifrån och in.

Idag fick jag en snar påminnelse från min blivande svärmor, om mina skrivna ord om kärlek då jag yttrade mig om mitt ovilja att delta i vissa kulturella företeelser. Om min kärlek till Caroline nu var så stor, skulle jag inte göra allt för henne? Även genomlida tråkiga konserter för hennes skull?
Kära Sanna, du har helt rätt och jag har helt fel. Ibland behöver vi alla påminnas om vad kärlek är, och hur den speglar sig i våra liv i verkligheten.

Många män blir ofta kallad tofflor för att de ger efter för sin älskades viljor. Det verkar inte finnas någon tydlig gräns där termerna kärlek och toffel möts utan detta har blivit ett hån för många.
Nu skulle jag verkligen inte påstå att jag är någon toffel, det skulle nog inte många påstå.
Att säga att Carro bestämmer i vårt förhållande blir en osanning när kärleken är så stark som den är för oss.
Hon får sin vilja när den är min att ge henne. Jag får min vilja när den är hennes att ge mig.
Det är en livsstil.

Det är ju just detta som vi män egentligen vill, fastän vi inte alltid kommer ihåg det.
Drömmen från början var för de flesta av oss att hitta den vi vill ge vår värld till.
Prinsessan som vi kan rädda för att sedan ge henne världen så långt den var upp till oss att ge.
Ingen drömmer väl om en fånge till fru?

Om du tänker att du vill hitta någon för att förverkliga dig själv, så är du ute och cyklar.
Du ska hitta någon som du kan älska och offra dig för, någon som tvingar dig att "be a better man".

Love / Mike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback