m.o.n.e.y

Det är så himla äckligt. Varför är pengar det viktigaste medlet vi har för att överleva, fysiskt sätt? Virre och jag brukar från tid till annan skämta om hur vi tillhör arbetarklassen. Den stora skara. Medelklassen. Vi som lever ett helt "normalt" liv. Varför kan man inte bara ärva en förmögenhet, vinna på lotto eller något liknande. Man skulle aldrig behöva tänka på räkningar, aldrig tveka på att bjuda på saker. Livet skulle bli lite enklare. Jag säger inte att alla problem skulle försvinna. Jag säger inte att man skulle bli lyckligare. Men man skulle ha ett åk mindra på sina axlar. Man skulle kunna prioritera sina barn, sin fru, sina nära och kära.

Livet är för kort för att sträva mot rikedom och pengar. Så jag kommer inte göra det. Det kommer om det kommer, men mest sannolikt kommer man att stanna här i arbetarklassens stora hörn. Inget fel med det. En arbetare är värd sin lön. Men nån sitter ju där, en lördag kväll, och får livet förändrad (inte nödvändigtvis förbättrad) genom 54 miljoner av den där äckliga valutan. Juste; pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback