det sura äpplet

det finns något som jag aldrig kommer acceptera, aldrig vänja mig vid.
att förlora är det absolut sämsta som finns, precis bredvid döden.
dramatisk nu? njae, för mig är det så.

efter mitt livs suraste förlust som coach, och ännu en bitter uddamåls-förlust nu ikväll kan jag bara konstatera hur det svider att möta på förluster... man tappar totalt lusten och glädjen.
när jag började träna F95 i innebandy för drygt två år sedan, var min första lärdom att lära mig hur man inte förlorar. nu handlar det om att vinna, inte undvika förluster. alla matcher i serien kan vi vinna, men tyvärr också förlora.

en sådan helg till, vem vet vad man gör då? skiter i't?
nja, vi får bara hoppas det inte blir en sådan helg igen...


/mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback