en kärlekssaga utan dess like

Ibland är det svårt att hitta ord. Jag vet inte varför, men känslan kan bli överväldigande. Riktigt hur det kan bli så sjukt lyckat, hur kärleken kan växa sig så stark, är för mig en gåta. Men det är inte mindre än ett faktum att jag nu är tillsammans med mitt livs kärlek. Kvinnan vars utseende och personlighet inte kan mätas med något eller någon...

Caroline Linnea Blom, kvinnan i mitt liv...

Någon gång så kommer jag se tillbaka på allt detta, om många år, och kanske då kan jag inse vilken tur jag har haft. För det är verkligen inte alla som får uppleva det som jag nu upplever. Det kan inte vara så. För då skulle världen vara så sjukt mycket bättre, och människor skulle inte lida (mentalt, om man nu syftar till västen) och kärleken skulle regera. Så är det inte.

Hur mycket jag än skriver och oavsett hur många ord jag använder, så kommer du aldrig, kära läsare, att förstå eller begripa den sanna lycka jag har hittat. Men du kanske har din egen. Eller får. Man vet aldrig.
Det enda man vet om livet är att det alltid händer saker som man inte förutsätt. Så är det bara.


Med kärlek / Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback