ett nytt kapitel...

I dessa tider av så mycket stress och brist på tid, har jag tappat känslan för att uttrycka mig som jag önskar. Jag har inte tid att berätta eller ork att låta hjärtat få tala ut, men känner ändå behovet. Så nu gör jag det, nu börjar ett nytt kapitel här i bloggen och jag tänker bli regelbunden bloggare igen. Videobloggen är historia.
Ord, vilket jag älskar, har länge bara skrivits vid nödvändighet, men nu kommer jag ta upp "den röda tråden" igen och börja där jag en gång slapp taget. Om detta har något samband med Virres nya uppstart är dock ovisst, även för mig.

Livet är ett antal kapitel, där det ena börjar där ett annat slutar. Inte kan vi blanda ihop dessa, då var tid har sin prägel, och sin egen historia.
Skulle jag nu börja lasta ut allt som finns inom mig skulle dessa ord bara bli en sjö av ofullständiga meningar och utan samband. Att mycket har hänt sen senast är en underdrift, utan tvekan. Och att livet aldrig kommer bli det samma igen är en sanning som följer mig varje dag i varje beslut.
En introduktion av mig själv ger en ofullständig bild då man sällan har för vana att visa sina sämre sidor till en ny publik, men ett måste ni alla veta om mig; jag är på gott och ont.

Dr Jekyll och Mr Hyde är en åskådning av människan, inte bara en roman, vilket även stämmer in på mig som person. Skulle jag endast ha bra och goda sidor vore jag ej mänsklig. Det som är utmaningen för oss alla är att kunna acceptera detta hos varandra och även låta människor själv jobba med att hantera sin egen Mr Hyde. Som kristen är livet inte annorlunda, utan vi har samma utmaningen som alla andra, vi måste som det så vackert heter "jobba på våran helgelse".

Så vem är Mr Kolflaath idag och hur går det med hans kamp i livet? Det ska vi ta reda på framöver...


Med kärlek / Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback