home, where are thou?

Sitter i kvällens skugga och väntar på att sömnen ska ta överhand. Inte ger jag mig utan en fight! Fast det är en maktlös kamp, det där. Sömnen vinner alltid, förr eller senare.
Julstämningen börjar komma nu och har laddat in en lista på Spotify med låtar som jag kommer spela mycket under julen 2010. Där finns Frankie (dvs Sinatra), Bing Crosby, Tom Jones, Nat King Cole, Tony Bennet, Ella Fitzgerald, Maria Mena m fl. Underbart...

"I want to go home this christmas" brinner sig fast i mitt sinne. När var senast jag hade ett "hemma" under julen? Känns som en evighet sedan, även fast det bara är fyra år sedan.. Om du nu undrar hur jag menar, så kan jag ju berätta för dig, kära läsare, att när man bor själv så känns det inte som om man har ett "hemma", utan det är mera bara en mellan-station innan man får en familj och igen har möjligheten att ha någon egen att dela julen med. Lyan typ...

För tre år sedan flydde jag julen och drog till Egypten med mina helsköna kusiner och farbror/faster. Det var en härlig semester med bara goda minnen. Vi fick till och med en gratis dag då flyget strulade!
Två år tillbaka hade jag operation lilla julafton och åkte sedan till min mama några dagar. En turbulent upplevelse där vinet flödade hela julen för att dämpa smärtorna efter operationen. Denna julen minns jag bäst för alla mina samtal med Caroline på MSN.
Förra julen var i och för sig helt okey, då jag fick spendera tid både med Caroline, hennes familj, och en del av min egen familj. Ingen vin (aldrig mer). Lite åkande fram och tillbaks men i det stora och det hela en trevlig jul. Arvid friade till min syster, jag fick två "Football Manager 2010", ett av mama och ett av Carro (kvinnorna i mitt liv minus Johanna, min älskade lillasyster). Janne och Sannas italiensk-inspirerade julmat var också en höjdpunkt.

Nu går jag min sista "ensam"-jul i mötes. Nästa år bor jag med Caroline och har ett hem på riktigt igen. En familj "of my own". Jag längtar varje dag. 18 Juni. Så långt borta, men ändå så nära...


Julmys och kärlek / Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback