marken under mina fötter...

Så sjukt
Skor och strumpor, betong och asfalt
Inte blev vi gjorda för sådant
Inte är våra fötter skapad för fängslande läder och tyg
Friheten skulle finnas
Och luften
Sand och jord, gräs och tundra
Det var så vi skapades
Jag längtar tillbaks
Så sjukt


Jag kom att tänka på det idag, hur värdelöst det är att bo i norden. Inget fel på norden som sådant, bara fel plats att vara rent geografiskt. Och den moderna människan med alla dennas uppfinningar som sakta men säkert tar död på sig själv. Vi var inte skapad för detta, inget kan påstå det. Om jag hellre skulle vilja leva förut är en ren hypotetisk fråga vilket inte för med sig något gott... Fortfarande kan jag inte släppa tanken; vi är inte skapade för 2000-talet, med allt sitt moderna. Idag längtar jag tillbaks till "mother nature" och den gröna livsstilen.

Kärlek / Mikael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback