stunder och tider kommit...

Babylons återkomst. Kaos. Katastrofer.
Är jag den enda som känner mig omgiven av en villervalla utan sidostycke?
Egypten, Tunisien, Libyen, Elfenbenskusten, Japan och idag Jemen på bara några månader nu.
Sen har vi Örebro-våldtekts mannen, pyromanen i Ystad, "Lasermannen 2" och ett antal andra sjuka människor.
Då har jag inte nämnt de miljoner barn som svälter i 3:e världen, HIV-problematiken i Afrika och mellanöstern med sina religiösa konflikter...
På toppen av det hela så går nu en TV-reklam där man närmast uppmanar gifta och sambos att ha en affär för att upptäcka spänningen i livet.
Är detta människans sätt att leva på och jordens sätt att ta hand om oss?
Man vågar knappt se framåt i denna fruktansvärda värld. Var är vi på väg?
Jag ber Gud om styrka och kraft för att stå som ett ljus i denna perverterade, sjuka värld. Glädje och lycka måste komma från ovan, nu mer än någonsin. Men allt detta visste vi ju redan skulle hända.. Han sa "stunder och tider ska komma..."
Frågan är om de stunder och tider är här nu?
/Love M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback